1 Şubat 2012 Çarşamba

Ve tabi bankalar... (Ben yemedim sen ye!?)

Sanıyorum en çok sıkıntı yaşanan, en çok şikayet edilen şirketlerdir BANKALAR. Nasıl olmasınlar?

Tablo 1

Önce alırlar vadesiz hesabınızdaki paranızı, gün be gün bir güzel işletirler, ondan sonra da kalkıp senede iki defa 'hesap işletim ücreti' adı altında kesinti yaparlar. Hem de öyle böyle meblağlardan bahsetmiyorum. Bir defa da 30-40 TL birden keserler. (Bkz. Tablo 1)

Sonra bir hışımla açarsınız telefonu, o menüden 4'e, bu menüden 2'ye derken sinirinizi bozduğunuzla kalırsınız. Geri ödemezler ananızın ak sütü gibi helal paranızı. Peki bu kesintilerin, yani bankaların sağlamış olduğu haksız kazancın önüne geçmenin bir yolu yok mudur, elbette vardır. 'Tüketici Hakem Heyetleri'

Bu heyetler kaymakamlıklarda konuşlanmışlardır. Siz de bu tür bir haksızlığa uğradığınızda bağlı olduğunuz ilçenin kaymakamlığında yer alan bu heyete başvuruda bulunabilirsiniz.


Öncelikle sizden bir belge isterler ki, bu belge internetten indirilen dekontun çıktısı da olabilir. Ardından 3 nüsha dilekçe doldurur ve başvurursunuz. ( Bkz.  SATIN ALINAN HİZMETİN AYIPLI ÇIKMASI  TÜKETİCİ SORUNLARI İL-İLÇE HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞINA ) Bu kadar basit. Yeter ki erinmeyin, aman ne olacak senede 70-80 TL ödemişim çok mu demeyin! Çünkü çok, pek çok. Ben yemedim sen ye demeyin!

Faydalı linkler:
http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=11&pID=67
http://www.atonet.org.tr/yeni/index.php?p=931&l=1

2 yorum:

  1. ZAFER BENİM!

    Yaklaşık 3 ay önce Kadıköy Kaymakamlığı, İlçe Tüketici Hakem Heyeti'ne yapmış olduğum başvuru neticesinde Garanti Bankası, kesmiş olduğu 'Üyelik Bedeli' adı altındaki Kredi kartı aidat bedelini tarafıma ödedi. Bu durumu aşağıdaki mesajla belirtti:


    'TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ KARARINA İSTİNADEN KART ÜYELİK BEDELİNİZ İADE EDİLMİŞTİR.'

    YanıtlaSil
  2. Bu arada Tüketici Hakları Derneği (THD) Başkanı Turhan Çakar, Yargıtay'ın kararının ardından, yıllık kredi kartı aidat isteme sürenin 10 yıla çıktığını duyurdu, gözümüz gönlümüz aydın!

    YanıtlaSil